Самоосвіта

Використання електронних соціальних мереж для формування інформаційної культури у дітей з особливими освітніми                                            потребами 

Сучасний період розвитку суспільства характеризується інформатизацією сфер життєдіяльності: від політики й управління до освіти та науки. Загальна доступність та поширення інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), як невід’ємного елементу інформаційного суспільства, сприяє оновленню способів роботи з ними, спрощує процеси отримання знань, обміну досвідом та взаємодії між людьми. Сучасні світові перетворення в освіті спрямовані на оновлення змісту, структури, методів навчання, спроможних задовольнити потреби кожного учасника педагогічного процесу, відкривши доступ до навчання тим, хто раніше не мав такої можливості. Значно розширюється спектр дидактичних засобів: на рівні з традиційними впроваджуються мультимедійні технології. Як зазначено в одному із документів ЮНЕСКО (Information and Communication Technologies in Secondary Education: Position Paper, 2004), сучасний рівень розвитку ІКТ значно розширює можливості для вчителів та учнів, спрощуючи доступ до навчальної та професійної інформації; покращує функціональні можливості та ефективність управління навчальним процесом; сприяє інтеграції національних інформаційних освітніх систем у світову мережу; спрощує доступ до міжнародних інформаційних ресурсів в галузі освіти, науки та культури. Компенсаторна властивість нових технологій дозволяє кожній особистості, незважаючи на особливості розвитку та функціональні обмеження, брати активну участь у навчальному процесі. Необхідно пам’ятати, що спектр освітніх потреб дітей з особливими потребами значно ширший, порівняно з іншими дітьми. З одного боку, вони повинні на рівні з однолітками засвоїти знання, вміння та навички, необхідні для повноцінної суспільної взаємодії, а з іншого – у них є додаткові потреби, зумовлені їхніми функціональними обмеженнями, що за певних умов унеможливлюють застосування стандартних методів навчання, а також негативно впливають на успішність учнів. Із використанням ІКТ, кожна дитина здатна подолати бар’єри на шляху до навчання, отримати доступ до дидактичних матеріалів у зручному для неї форматі, а також демонструвати навчальні досягнення у прийнятний спосіб. 
Отже, актуальним є педагогічно обґрунтоване впровадження та використання ІКТ, що дозволяють інтегрувати різні форми представлення інформації, а також комбінувати способи комунікації та взаємодії. Такі можливості надають електронні соціальні мережі .

Немає коментарів:

Дописати коментар

Коронавірус в Україні!!!

Захворювання COVID-19 спричиняється коронавірусом SARS-CoV-2, раніше відомим як 2019-nCoV, що належить до великої групи коронавірусів...